Meghívásos műhelybeszélgetés, Értéktermő gazdagító programok
Halásztelek, 2019. május 7.
A Református EGYMI Országos Értéktermő Tehetségközpontja 2019. május 7-én a gazdagító programok kapcsán tartott meghívásos műhelybeszélgetést a halászteleki székhelyén.
A beszélgetésre több gazdagító programíró szakember volt hivatalos és számos gazdagító programot vezető szakpedagógus képviseltette magát az ország minden részéből. Az EGYMI Értéktermő tehetségkoordinátorai segítették az esemény levezénylését, amelynek védnöke maga Bori Judit igazgató volt.
A Református EGYMI Igazgató Asszonyának meleg köszöntésével indult a találkozó, amelyet Pompor Zoltán meghívott előadása követett. Az ismert egyetemi előadó, gyerekirodalmi és tankönyv-fejlesztő szakember a református tananyag-fejlesztés és a tehetséggondozás közötti szoros összefüggésekről beszélt a hallgatóságnak. Kiemelte, hogy a világ komplexitására való rácsodálkozás, a „teremtett világ teljességének” bemutatása az egyik legfontosabb alapelvük a tananyag összeállításakor. A tanítás és a tanulás támogatása a tényleges elsődleges célja, amelyet innovatív módon, a hagyományos kereteket kitágítva szeretnének elérni. Készülőben van egy érték- és élményalapú szöveggyűjtemény is a 3-4. osztályos tanulók számára, illetve azt is megtudtuk, hogy bárki számára nyitott a regisztráció a Református Tananyagtárba, így magunk is beleláthatunk, követhetjük a fejlődést. Az említett oldal itt érhető el: http://teszt.reftantar.hu/
Plaszkóné Ferkovics Karolina, a Református EGYMI Országos Értéktermő Tehetségközpontjának vezetője röviden ismertette az Értéktermő Tehetségközpont múltját, stratégiáját és az aktuális munkafázisokról, illetve kihívásokról is beszélt, melyek a tehetséges gyerekekkel való mindennapi munka részét képezik.
A közösen elfogyasztott ebéd után 5 csoportba oszlottak a résztvevők, ahol a Tehetségközpont gazdagító programjait érintő kérdéseket vetettek fel együtt, először kiscsoportokban megvitatva a tapasztalatokat, gondolattérképeket készítve, majd a teljes hallgatóság elé tárva bemutatták azokat. A műhelybeszélgetés kiemelt része volt a közös gondolkodás mindarról, amit a jó tananyag jelent és a vele kapcsolatos elvárásai a szakpedagógusoknak.
A meghívásos műhelybeszélgetés fontos tapasztalatcsere a tehetséggondozásban tevékenykedő pedagógusoknak és szakembereknek, hiszen csakis az együttműködés és az állandó fejlődés viszi előre ezt az áldozatos és létfontosságú munkát, ami a tehetséggondozás.