Tatabányai tagintézmény
Tagintézményünkben Gyógypedagógiai Óvoda és Korai Fejlesztés feladatait biztosítjuk.
Gyógypedagógiai óvodai csoportjainkban a beszédben, kommunikációban akadályozott SNI (beszédfogyatékos, hallássérült, autizmus spektrum – vagy pszichés fejlődési zavarba sorolt) gyermekek nevelését, iskolára való felkészítését biztosítjuk a Szakértői Bizottságok javaslatai alapján.
A felvehető gyermekek összlétszáma 20 fő, ez a keret néha kevésnek is bizonyul, sok szülő keres SNI gyermeke számára megfelelő, támogató óvodát.
Az óvodai alapprogram által meghatározott foglalkozások mellett, a gyermekek számára előírt fejlesztési területeken biztosítjuk egyéni vagy 2-3 fős kiscsoportban a habilitációs, rehabilitációs órákat.
Két óvodai csoportunk van, a Hatpettyes Katica és a Csiga-Biga csoport. Az utóbbi csoportban 5-6 fő autista gyermeket tudunk ellátni.
Mindkét csoport vezetője gyógypedagógus, munkájukat gyógypedagógiai asszisztensek és egy dajka segíti. A pedagógiai habilitációs, rehabilitációs fejlesztéseket megfelelő végzettségű gyógypedagógus kollégák látják el.
A szakszolgálati tevékenységek közül a korai fejlesztés feladatát látjuk el a Szakértői Bizottságok javaslatai alapján. Lehetőségünk van a „bejárós”, és a bölcsődében levő korai fejlesztést igénylő gyermekek ellátására.
Munkatársak
Aros Boglárka
gyógypedagógus
Galambos Adrienn
dajka
Hajagos-Tóth Adrienn
gyógypedagógiai asszisztens
Hullám Laura
óvodapedagógus
Huszárné Lovász Mária Magdolna
gyógypedagógus
Kunerth Hajnalka
Óvodapedagógus
Laskai-Juhász Tünde
gyógypedagógus
Matolcsi Lili
adminisztrátor
Márkus Erzsébet
dajka
Megyeri Terézia
gyógypedagógiai asszisztens
Nagyné Hegedüs Szandra
gyógypedagógus
Nagy Vivien Éva
Dajka
Orsó Erika
gyógypedagógus
Pálmay Bernadett
gyógypedagógus
Prelozsnik Erzsébet
gyógypedagógus
Szabó Terézia
gyógypedagógus, logopédus
2015 augusztusában Dadon, a Tatai Református Egyházmegye Református Oktatási Intézményeinek vezetői és a Református Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény vezetője, az együttműködés területeit és lehetőségeit vitatták meg.Ennek eredményeként Tatán, Dadon, Kocson, Neszmélyen már szeptemberben elkezdődött az ellátás.
A szakmai munka egyre nagyobb területre terjed ki, így szükségessé vált a Dad- telephely beindítása, mely kezdetben a halásztelki, majd a később létrejött Tatabányai Tagintézményhez csatlakozott.
Dad-telephely pedagógiai szakszolgálati feladatellátást (nevelési tanácsadás, logopédiai ellátás, gyógytestnevelés, pszichológiái ellátás, kiemelten tehetséges gyermekek gondozása), valamint az utazó gyógypedagógiai szolgálatot biztosítja az együttműködést kérő nevelési-oktatási intézménynek.
Pedagógiai Szakszolgálatunk és Utazó Gyógypedagógiai Hálózatunk ellátja a Szakértői Bizottságok által megvizsgált és diagnosztizált BTMN-es és SNI-s tanulók fejlesztését és habilitációs – rehabilitációs foglalkoztatásait.
Év elején szűréseket végzünk, melyek eredményei és a szülők igényei alapján prevenciós fejlesztéseket kezdünk, a mozgás és az iskolai készségek (emlékezet, figyelem, írás, mozgás stb.) területén.
Év közben szülői kérésre egyéni vizsgálatot végzünk, és ez alapján kezdjük meg a gyermekek/tanulók prevenciós fejlesztését, szükség esetén javaslatot teszünk az illetékes járási Szakértői Bizottságnál történő további vizsgálatra.Figyelemmel kísérjük a szakértői vélemények érvényességét, jelezzük az esedékes felülvizsgálat idejét, véleményünkkel segítjük a Szakértői Bizottságok munkáját a gyermekek/tanulók pontosabb diagnózisának megállapításában.
Különböző csoportos foglalkozásokat kínálunk partner intézményeink tanulói számára (tanulásmódszertan, problémamegoldó gondolkodást fejlesztő játékos foglalkozások stb.). Igény szerint tanácsadással segítjük az intézményekben dolgozó pedagógusok munkáját és igyekszünk a szülők kérdéseire is válaszokat adni.
Tehetséggondozás, kiemelten tehetséges gyermekek gondozása
Tehetséggondozó tevékenységet a református szakszolgálatnál a Református EGYMI Országos Értéktermő Tehetségközpontja látja el.
Elérhetőség: reformatusertektermo@gmail.com
Logopédiai ellátás
A logopédiai ellátás célja és feladata a beszédhibák és/vagy nyelvi zavarok megelőzése, illetve korrekciója. Feladatunk a nyelvi zavarok nyomán fellépett másodlagos elváltozások javítása, cél az ép beszéd- és nyelvi struktúra létrehozása. A logopédiai ellátás feladata a hangképzés, a beszéd, a beszélt és írott nyelvi képesség fejlődési és szerzett zavaraihoz, továbbá a specifikus tanulási zavarokhoz (diszlexia, diszortográfia, diszgráfia, diszkalkulia) kapcsolódó prevenciós, állapotmegismerési és terápiás tevékenység. Munkánk a hatályos törvényi háttérhez, a szakszolgálati protokollhoz és a helyi sajátosságokhoz igazodik.
A törvény által előírt kötelező logopédiai szűrést a harmadik és az ötödik életévüket betöltött gyermekek esetében végezzük. A 3 év alatti, illetve az első osztályos, vagy annál idősebb gyerekek esetében a logopédiai szűrés és vizsgálat szülői kérés alapján történik.
A kliensek megfelelő beszédállapotának eléréséhez elengedhetetlen az intézményben dolgozók közti team munka, valamint a szülőkkel való szoros partneri együttműködés. A terápiás munkát helyben, a gyerekek saját intézményében végezzük.
Gyógytestnevelés
A gyógytestnevelés célcsoportja köznevelésben-oktatásban részt vevő azon óvodás és iskolás gyermekek köre, akiknél az iskolaorvosi vagy szakorvosi szűrővizsgálat alapján a II. kategóriás testnevelési besorolása indokolja. A testnevelési besorolás fokozatát (I., II.a, II.b, III.) az iskolaorvos határozza meg, valamint azok a gyermekek/tanulók, akik átmenetileg, egészségi állapotuk miatt ideiglenesen felmentettek, de a gyógytestnevelés órán való részvételük nem kontraindikált. Az óvodai gyógytestnevelés ellátást szakorvosi javaslat alapján lehet megszervezni, mely vizsgálatot a szülő kérheti gyermekorvoson keresztül a megfelelő szakrendelés igénybevételével. Az óvoda felkérésre elvégzheti a védőnő, mely szűrést a gyermekorvos hagyja jóvá.
A gyógytestnevelés célja: a mozgásszervi deformitásokkal és belgyógyászati panaszokkal küszködő, a testi képességekben visszamaradó, azaz a gyógytestnevelésre utalt tanulók panaszainak csökkentése illetve megszüntetése a testnevelés eszközeivel.
Csoportos fejlesztések
A Református EGYMI több területen szolgáltat csoportos fejlesztő foglalkozásokat:
- mozgásfejlesztés (szenzomotoros tréning)
- tanulásmódszertan
- szociális kompetenciák fejlesztése
- problémamegoldó gondolkodás fejlesztés
- játékra nevelés
- komplex anyanyelvi nevelés logopédiai eszközökkel
A mozgásfejlesztést a testnevelés eszközeivel és más speciális eszközrendszerrel végezzük, melyek hatékonyan segítik az idegrendszer behuzalozását és ezáltal a gyermekek felzárkóztatását vagy tehetségük kibontakoztatását. Minden esetben feltérképezzük a fejleszteni kívánt gyerekek, tanulók aktuális állapotát majd hozzákezdünk a fejlesztőmunkához.
A tanulásmódszertani órák célja, olyan tanulási technikák megismertetése, kialakítása, melyek segítséget nyújtanak a tanulónak és biztosabb alapot adnak tanulmányaik sikeresebb teljesítéséhez. Az itt szerzett ismeretek segítséget nyújthatnak a diákok tanuláshoz való viszonyának megváltozásához és hatékonyabbá válásához. Ezen felül olyan képességek, részképességek, attitűdök fejlesztéséhez is teret biztosít, mint a figyelem, emlékezet, gondolkodás, beszéd és olvasás, valamint az itt tanultak segítik az önismereti és kooperációs munkát, ami elengedhetetlen a sikeres és örömteli tanuláshoz.
Óvoda-Iskola átmenet
Az iskola elkezdéséhez a gyermekeknek szüksége van bizonyos készségek és képességek meglétére. Néhány terület, amelynek megfelelő fejlettsége nagyon fontos ahhoz, hogy a kisgyermek az iskolában kudarcok nélkül boldoguljon:
- nagymozgások összerendezettsége
- finommozgások fejlettsége
- testséma
- szem-kéz koordináció
- térérzékelés
- alak-háttér megkülönböztetés
- figyelem
- emlékezet
- általános tájékozottság
- kommunikációs képességek
- verbális kifejezőkészség
- kognitív képességek
Az óvodában és az iskola első osztályában prevenciós szűréseket végezünk a tanulási és beilleszkedési nehézségek megelőzésére, a tanuláshoz szükséges
készségek, képességek fejlettségi szintjének meghatározására. Amennyiben a vizsgálat eredménye indokolttá teszi, lehetőség van az esetleges elmaradások fejlesztésére. Ezek a foglalkozások többnyire játékos formában valósulnak meg.
Pszihológiai ellátás
- a Szakértői Bizottságok által megvizsgált és diagnosztizált BTMN-es és SNI-s tanulók fejlesztése és habilitációs-rehabilitációs foglalkozások tartása
- egyéni vizsgálatok, állapotmegismerés diagnosztikai eszközökkel
- egyéni/csoportos alkalmak fejlesztési terv alapján
- pszichológiai foglalkozások
- szülői konzultáció
A Tatabányai Tagintézmény Dad–telephely által ellátott nevelési-oktatási intézmények:
- Apró Csodák Töki Református Óvoda
- Bánhidai Szent Erzsébet Óvoda
- Biai Gáspár Református Általános Iskola és Szőlőszem Óvoda
- Dadi Nefelejcs Óvoda és Mini Bölcsőde
- Dadi Református Általános Iskola
- Édenkert Pápai Református Óvoda
- Életfácska Református Óvoda
- Gárdonyi Óvoda Zichyújfalui Napraforgó Tagóvoda
- Gyurátz Ferenc Evangélikus Általános Iskola
- Gyurátz Ferenc Evangélikus Óvoda
- Hajnalcsillag Tatai Református Óvoda
- Juniorka Alapítványi Óvoda
- Launai Miklós Református Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Művészeti Szakgimnázium
- Lórántffy Református Óvoda és Bölcsőde
- Magvető Református Óvoda
- Mandulaág Református óvoda
- Mészöly Gedeon Református Általános Iskola és Óvoda
- Móri Ábrahám János Református Óvoda és Mini Bölcsöde
- Szent Margit Gimnázium és Általános Iskola
- Színes Iskola Személyközpontú Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
- Tatabánya Logopédiai Óvoda
- Tatai Kertvárosi Óvoda Fürdő Utcai Néphagyományőrző Tagintézménye
- Tatai Kertvárosi Óvoda
- Tatai Református Gimnázium
- Zichyújfalui Református Általános Iskola
Dad telephely – Tatai iroda elérhetőség
2890 Tanoda tér 5/a, 41-es terem
Telefon: +36-30-574-8552
Email: tata@refegymi.hu
Munkatársak
Metka Éva
Tagintézmény igazgató-helyettes
metka.eva@refegymi.hu
Bácskai Györgyi
testnevelő és gyógytestnevelő tanár, fejlesztő pedagógus
Bagyinszki Ádám
Testnevelés szakos tanár
Bagyinszkiné Bizánc Andrea
Testnevelő és gyógytestnevelő tanár, gyógypedagógus, látássérültek pedagógiája szakos tanár
Bartáné Vörös Szilvia
Gyógypedagógus, pszichopedagógia szakos tanár
Bekéné Kéri Judit
Gyógypedagógus, logopédia szakos tanár
Benke Magdolna
Oligorfrénpedagógia szakos gyógypedagógiai tanár; gyógypedagógus, logopédia szakos tanár
Borsodi-Kovács Kamilla
gyógypedagógus, logopédia szakirány
Burián Katalin
Gyógypedagógus, Logopédia Szakos Tanár
Daubrava Judit
Pszichológus
dr. Makra Anita
Gyógypedagógus, logopédus
Fózer-Selmeci Barbara
Pszichológus
Gábor Ágnes
szociálpedagógus
Hegyi Kinga
Gyógytestnevelő Tanár
Hullám Laura
Gyógypedagógus, logopédus
Ispány Mónika Emília
Gyógypedagógus, logopédus
Juhász Adrienn
gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak szakirány
Juhász Petra
Gyógypedagógus
Kolonics Józsefné
oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
Kürti Renáta
szakpszichológus
László Szilvia
Óvodapedagógus, mozgásfejlesztés
Manetas Eszter
gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak szakirány
Molnár Éva
logopédia szakos gyógypedagógiai tanár, pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
Molnár Kinga
Gyógypedagógus
Mucsi Ágota
gyógypedagógus, látássérültek pedagógiája szakirány
Németh Béla Péterné
Pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár, óvodapedagógus
Papné Kara Renáta
Általános iskolai tanító, óvodapedagógus és tanító gyógytestnevelés szakon
Pohobics Ágnes Petra
gyógypedagógus, logopédia szakirány
Pula Tamásné
Gyógypedagógus, pszichopedagógia szakos tanár
Serif-Szalai Flóra
gyógypedagógus, logopédus
Szabó Annamária
gyógypedagógus
Szabó Krisztián Bence
Köziskolai testnevelő
Százados Zsuzsanna
gyógypedagógus, logopédia szakos tanár, oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógus
Szedresi Károly
látássérültek pedagógiája szakon gyógypedagógiai tanár, értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógiai tanár
Tóth Andrea
konduktor, gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár
Vajer Eszter
logopédia szakos gyógypedagógiai tanár, logopédia szakos gyógypedagógiai terapeuta
Varga Lászlóné
gyógytestnevelő tanár
Vörös-Bognár Zsuzsanna
gyógypedagógus, szomatopedagógus
Hírek
Vendégünk volt a Pókember
Az óvodai farsangon a jelmezes gyerekekhez beköszöntött a Pókember! Mindenki nagyon örült neki! A hajlékony...
Tovább »Egykerekű házi bajnokság
Szabályok Üldözéses gyorsasági verseny egy 6×3 méteres téglalap alakú pályán, ami 4 darab bójával van...
Tovább »Meglátogatott a Mikulás
Meglátogatott a Mikulás Ma az udvari játék végén váratlan vendég állt meg a kerítés...
Tovább »