Interjú új partnerintézményünk pedagógusaival

2023. augusztusától a Református EGYMI Országos Értéktermő Tehetségközpontjához újabb partnerintézmények csatlakoztak, melyek az Igali, valamint a Csurgói tagintézményhez tartoznak. 

Ezúttal a csurgói Csokonai Vitéz Mihály Református Gimnázium, Általános Iskola és Kollégium két pedagógusával készítettünk interjút.

Vargovics Judit több mint húsz éve dolgozik pedagógusként, és 2022. októberétől az EGYMI, valamint az Értéktermő munkatársa is lett. Az utóbbival kapcsolatos tapasztalatairól kérdeztük.

Milyen tehetséggondozó gazdagító programot vezetsz?

  • Matematika és természetismeret gazdagítót tartok a második évfolyamosoknak.

Miért hasznos gazdagítóba járni?  Miben különbözik ez a többi foglalkozástól?

  • A gyermekek tehetségüket megmutathatják, gazdagodik tudásuk, a már meglévő tudásuk előkerül. Gondolkodásuk, szókincsük, megfigyelőkészségük, kombinatorikai készségük fejlődik. 

Milyen tapasztalataid vannak eddig a gazdagító foglalkozásokról?

  • A gyerekek kedvelik, szívesen vesznek részt benne, ha hiányoznak, lehetőséget kérnek a foglalkozáson hallottak pótlására. 

A gyerekek hogy viszonyulnak a foglalkozásokhoz?

  • A gyerekek szeretik, büszkék arra, hogy jöhetnek.

Miért ajánlanád másoknak az Értéktermővel közös munkát?

  • Azért, mert a kidolgozott feladatok kicsit kizökkentenek a megszokott óratervezésből, gyerekek igényeit figyelembevéve készült az anyag.

A felső tagozatos pedagógusok közül Telkes Zsoltnéval készítettünk interjút, aki 1993 óta dolgozik pedagógusként. Az Értéktermővel 2022-ben kezdte el a közös munkáját, így most magyar gazdagító programot tart az 5., 6., és 7. évfolyamosoknak.

Miért tartod hasznosnak a gazdagító programban való részvételt? Miben különbözik ez a többi foglalkozástól?

  • Segíti az iskolai oktató-nevelő munkát, sokkal nagyobb teret ad a kreativitásnak.

Milyenek az eddigi benyomásaid a gazdagító foglalkozásokról?

  • Eddigi tapasztalataim szerint nagyon pozitívak. Rendszeresen kell készülni a foglalkozásokra, sokat tanulok pedagógusként magam is. 

A tanulók szívesen járnak? Mi utal erre?

  • Nagyon szívesen járnak, azt hiszem. Sosem maradhat el egyéb iskolai program miatt a foglalkozás. Ritkán férünk bele az adott időkeretbe. Nem szívesen mennek el a foglalkozásokról a tanulók. A kollégáktól is pozitív visszajelzést kapok.

Mi a véleményük a szülőknek a tehetséggondozó gazdagító foglalkozásokról?

  • A szülők nagy része a gyerekek beszámolója alapján kap hírt a foglalkozásokról. A pályázatok („Értéktermő műhelybe járok”, TEHETSÉG-M) kapcsán kerültem velük szorosabb kapcsolatba, érdeklődőnek, együttműködőnek bizonyultak.

Érezhető tanórán különbség a többi diák és a gazdagítóba járó diákok között?

  • Én csak a hetedik osztályban tanítok magyart, én érzem a különbséget. Ezek a gyerekek összetartanak, egyfajta rangot jelent köztük „gazdagítósnak” lenni, az órákon is nyitottabbak, kreatívabbak.

Még csak féléve tartanak a gazdagító foglalkozások, de vettél észre változást a tanulókon?

  • Igen. Kis, összetartó közösségek jöttek létre. A gyerekek jobban terhelhetők, aktívabbak, mint a tanórákon, több energiát fektetnek a tárgy tanulásába. Közvetlenebb, együttműködőbb légkört alakítottak ki velem. 

Miért ajánlanád másoknak az Értéktermővel közös munkát?

  • Mert nagyszerű módja a gyerekek képességeit optimalizálni, minden szempontból kinyitja kis egyéniségüket, a pedagógus pedig a közös munka során nagyon sok pozitív élményt szerezhet, a mellékletek feladattípusait a tanítási munkában is felhasználhatja, módszertani eszköztára szélesedhet, így a gyermek és a tanár is fejlődik.

 Puskás Fanni Fatime
Kaposvár, 2023.03.27

Information_1

Kedves látogató!

A járványügyi helyzet miatt, intézményeinkben ismételten életbelépett a járványügyi eljárásrend. Kérem, hogy tagintézményeinkben/telephelyeinken érdeklődjön a helyileg alkalmazott eljárásról.

Tisztelettel,
Bori Judit igazgató