Lezárult az NTP–HTTSZ-19-0010–es „Együtt egymásért” pályázat
A pályázat a szakmai, partneri találkozók mellett, ahol a tehetségtársadalom résztvevői találkozhattak és megismerkedhettek a tanács mindennapjaival, a szakemberek megoszthatták innovatív tehetséggondozással kapcsolatos gyakorlataikat, intézményeiket képviselve. Az innovatív ötletek megosztása lehetővé tette egy nyomtatott és egy digitális formában megjelenő gyűjtemény megvalósulását. A kiadvány 13 jó gyakorlatot tartalmaz, amely foglalkozik többek között robotikával, lego angollal, matematikai és zenei versenyekkel is. A korábbi év hagyományteremtéseként az idei évben arról kérdeztük a tehetségtársadalom résztvevőit, hogy milyen egy tehetséges szülő, pedagógus, gyermek, intézményvezető.
Zárásként néhány gondolatot idézek a válaszokból:
Tehetséges diák jellemzők a diákok véleménye alapján:
kiemelkedő, versenyző, tehetséges, eleven
Tehetséges szülő jellemzők a szülők véleménye alapján:
állandó bíztatás a gyermek számára, észleli a gyermek lelkében létrejövő változásokat, türelmes, motiváló
Tehetséges pedagógus jellemzők pedagógusok véleménye alapján:
impulzív személyiség, innovátor, kreatív
Tehetséges intézményvezető jellemzők intézményvezetők véleménye alapján:
kreatív, problémamegoldó, alázatos, sokoldalú