Az idei tanévben az adventi időszak különleges készülődést hozott a Tiszafüredi Csodaösvény Fejlesztőház iskolájának Életrevalók osztályában, amelyben a diákok aktívan részt vettek az adventi hagyományok megélésében. Az adventi időszakban célunk volt, hogy a tanulók megismerkedjenek a vallási és lelki jelentőséggel, miközben közösen készülünk a karácsonyra, a közösségépítés és a kézműves tevékenységek által.
A programot az osztályteremben kezdtük egy rövid beszélgetéssel, amely során a tanulók megismerték az adventi időszak jelentőségét. Bemutatásra kerültek az advent szimbólumai. A tanulók izgalommal figyeltek, és sok kérdésük volt arról, hogyan kapcsolódik az advent a karácsonyi ünnepekhez.
Ezt követően a diákok kreatív módon készítették el saját adventi koszorújukat. Az osztály minden tagja dolgozott, és közösen díszítették a koszorút, gyertyákkal, szalagokkal és egyéb díszekkel. A közös munka során nemcsak a kézügyességüket fejlesztették, hanem a szimbólumokkal is elmélyítették a kapcsolatukat az adventi várakozás szellemiségével.
Az elkészült koszorúk a karácsonyi várakozás szimbólumaként váltak jelentőségteljes emlékké. Közösen gyújtottuk meg az adventi koszorúnk első gyertyáját. Az élmény közösségi és vallási élménnyé vált, ahogy a tanulók megosztották gondolataikat a karácsony előtti várakozás fontosságáról. A gyertyagyújtás és imádság közben éreztük, hogy az adventi időszak nem csupán az ajándékozásról, hanem a belső készülődésről is szól.
A program zárásaként a diákok egy adventi naptárt is készítettek, amelyet egy-egy meglepetéssel töltöttünk meg. Ez a tevékenység nemcsak a várakozást tette élményszerűvé, hanem segített a diákoknak abban is, hogy megértsék az advent valódi üzenetét, a lelki felkészülést és a közösségi összetartozást.
A közös munkálkodás, a vallási és kézműves élmények összefonódása mélyebb élményt nyújtott, miközben a tanulók egyaránt gazdagodtak vallási ismeretekkel és közösségi élményekkel. Az adventi készülődés során nemcsak a karácsonyi ünnepekre való várakozás, hanem az osztályközösség megerősítése is fontos szerepet kapott.
Kis Andrea
gyógypedagógus