Tatai tagintézmény

Tagintézményünk bemutatása

A Tatai Tagintézmény és a Tatai Telephely 2024 szeptemberétől kezdte meg tevékenységét Tatán.

Tagintézményünkben továbbra is a Gyógypedagógiai Óvoda és a Korai Fejlesztés feladatait látjuk el.

3 gyógypedagógiai óvodai csoportunkban a beszédben, kommunikációban akadályozott SNI (beszédfogyatékos, hallássérült, autizmus spektrum – vagy pszichés fejlődési zavarral küzdő) gyermekek nevelését, iskolára való felkészítését biztosítjuk a Szakértői Bizottságok javaslatai alapján.

Az óvodai alapprogram által meghatározott foglalkozások mellett, a gyermekek számára előírt fejlesztési területeken biztosítjuk egyéni vagy 2-3 fős kiscsoportban a habilitációs, rehabilitációs órákat. 

Három óvodai csoportunk van, a Hatpettyes Katica a Csiga-Biga és a Süni csoport. Két csoportban csak autista gyermeket látunk el, összesen 11 főt.

Mindhárom csoport vezetője gyógypedagógus, munkájukat gyógypedagógiai asszisztens és egy-egy dajka segíti. A pedagógiai habilitációs, rehabilitációs fejlesztéseket sérülés specifikus végzettségű gyógypedagógus kollégák látják el.

A szakszolgálati tevékenységek közül a korai fejlesztés feladatát látjuk el, a Szakértői Bizottságok javaslatai alapján. Lehetőségünk van a „bejárós”, és a bölcsődében levő korai fejlesztést igénylő gyermekek gondozására.

Tagintézményünkben 12 fő pedagógus/gyógypedagógus, 1 fő gyógypedagógiai asszisztens, 3 fő dajka és 1 fő titkár látja el a gyermekek nevelését/oktatását.

 

Tatai Telephely

A szakszolgálati feladatokat és az utazó gyógypedagógiai szolgáltatást a Tatai Tagintézményhez tartozó Tatai Telephely biztosítja azoknak az intézményeknek, amelyek tőlünk kérik azokat az ellátásokat, amit nyújtani tudunk.

Ellátjuk a Szakértői Bizottságok által megvizsgált és diagnosztizált BTMN-es és SNI-s tanulók fejlesztését és habilitációs – rehabilitációs foglalkoztatásait.

Év elején szűréseket végzünk, melyek eredményei és a szülők igényei alapján prevenciós fejlesztéseket kezdünk, a mozgás és az iskolai készségek (emlékezet, figyelem, írás, mozgás stb.) területén.

Év közben szülői kérésre egyéni vizsgálatot végzünk, és ez alapján kezdjük meg a gyermekek/tanulók prevenciós fejlesztését, szükség esetén javaslatot teszünk az illetékes járási Szakértői Bizottságnál történő további vizsgálatra. Figyelemmel kísérjük a szakértői vélemények érvényességét, jelezzük az esedékes felülvizsgálat idejét, véleményünkkel segítjük a Szakértői Bizottságok munkáját a gyermekek/tanulók pontosabb diagnózisának megállapításában.

Különböző csoportos foglalkozásokat kínálunk partner intézményeink tanulói számára (tanulásmódszertan, problémamegoldó gondolkodást fejlesztő játékos foglalkozások stb.). Igény szerint tanácsadással segítjük az intézményekben dolgozó pedagógusok munkáját és igyekszünk a szülők kérdéseire is válaszokat adni.

Logopédiai ellátás                                                                                                            
A logopédiai ellátás célja és feladata a beszédhibák és/vagy nyelvi zavarok megelőzése, illetve korrekciója. Feladatunk a nyelvi zavarok nyomán fellépett másodlagos elváltozások javítása, cél az ép beszéd- és nyelvi struktúra létrehozása. A logopédiai ellátás feladata a hangképzés, a beszéd, a beszélt és írott nyelvi képesség fejlődési és szerzett zavaraihoz, továbbá a specifikus tanulási zavarokhoz (diszlexia, diszortográfia, diszgráfia, diszkalkulia) kapcsolódó prevenciós, állapotmegismerési és terápiás tevékenység. Munkánk a hatályos törvényi háttérhez, a szakszolgálati protokollhoz és a helyi sajátosságokhoz igazodik. 

 

A törvény által előírt kötelező logopédiai szűrést a harmadik és az ötödik életévüket betöltött gyermekek esetében végezzük. A 3 év alatti, illetve   az első osztályos, vagy annál idősebb gyerekek esetében a logopédiai szűrés és vizsgálat szülői kérés alapján történik.

A kliensek megfelelő beszédállapotának eléréséhez elengedhetetlen az intézményben dolgozók közti team munka, valamint a szülőkkel való szoros partneri együttműködés. A terápiás munkát helyben, a gyerekek saját intézményében végezzük.

Gyógytestnevelés
A gyógytestnevelés célcsoportja köznevelésben-oktatásban részt vevő azon óvodás és iskolás gyermekek köre, akiknél az iskolaorvosi vagy szakorvosi szűrővizsgálat alapján a II. kategóriás testnevelési besorolása indokolja.   A testnevelési besorolás fokozatát (I., II.a, II.b, III.) az iskolaorvos határozza meg, valamint azok a gyermekek/tanulók, akik átmenetileg, egészségi állapotuk miatt ideiglenesen felmentettek, de a gyógytestnevelés órán való részvételük nem kontraindikált. Az óvodai gyógytestnevelés ellátást szakorvosi javaslat alapján lehet megszervezni, mely vizsgálatot a szülő kérheti gyermekorvoson keresztül a megfelelő szakrendelés igénybevételével. Az óvoda felkérésre elvégezheti a védőnő, mely szűrést a gyermekorvos hagyja jóvá.

A gyógytestnevelés célja: a mozgásszervi deformitásokkal és belgyógyászati panaszokkal küszködő, a testi képességekben visszamaradó, azaz a gyógytestnevelésre utalt tanulók panaszainak csökkentése illetve megszüntetése a testnevelés eszközeivel.

Csoportos fejlesztések
A Református EGYMI több területen szolgáltat csoportos fejlesztő foglalkozásokat:

  • mozgásfejlesztés (szenzomotoros tréning)
  • tanulásmódszertan
  • szociális kompetenciák fejlesztése
  • problémamegoldó gondolkodás fejlesztés
  • játékra nevelés
  • komplex anyanyelvi fejlesztés logopédiai eszközökkel

 

A mozgásfejlesztést a testnevelés eszközeivel és más speciális eszközrendszerrel végezzük, melyek hatékonyan segítik az idegrendszer „behuzalozását” és ezáltal a gyermekek felzárkóztatását vagy tehetségük kibontakoztatását. Minden esetben feltérképezzük a fejleszteni kívánt gyerekek, tanulók aktuális állapotát majd hozzákezdünk a fejlesztőmunkához.

A tanulásmódszertani órák célja, olyan tanulási technikák megismertetése, kialakítása, melyek segítséget nyújtanak a tanulónak és biztosabb alapot adnak tanulmányaik sikeresebb teljesítéséhez. Az itt szerzett ismeretek segítséget nyújthatnak a diákok tanuláshoz való viszonyának megváltozásához és hatékonyabbá válásához. Ezen felül olyan képességek, részképességek, attitűdök fejlesztéséhez is teret biztosít, mint a figyelem, emlékezet, gondolkodás, beszéd és olvasás, valamint az itt tanultak segítik az önismereti és kooperációs munkát, ami elengedhetetlen a sikeres és örömteli tanuláshoz.

Óvoda-Iskola átmenet
Az iskola elkezdéséhez a gyermekeknek szüksége van bizonyos készségek és képességek meglétére. Néhány terület, amelynek megfelelő fejlettsége nagyon fontos ahhoz, hogy a kisgyermek az iskolában kudarcok nélkül boldoguljon:

  • nagymozgások összerendezettsége
  • finommozgások fejlettsége
  • testséma
  • szem-kéz koordináció
  • térérzékelés
  • alak-háttér megkülönböztetés
  • figyelem
  • emlékezet
  • általános tájékozottság
  • kommunikációs képességek
  • verbális kifejezőkészség
  • kognitív képességek

Az óvodában és az iskola első osztályában prevenciós szűréseket végezünk a tanulási és beilleszkedési nehézségek megelőzésére, a tanuláshoz szükséges készségek, képességek fejlettségi szintjének meghatározására. Amennyiben a vizsgálat eredménye indokolttá teszi, lehetőség van az esetleges elmaradások fejlesztésére. Ezek a foglalkozások többnyire játékos formában valósulnak meg.

Pszichológiai ellátás 

  • a Szakértői Bizottságok által megvizsgált és diagnosztizált BTMN-es és SNI-s tanulók fejlesztése és habilitációs-rehabilitációs foglalkozások tartása
  • egyéni vizsgálatok, állapotmegismerés diagnosztikai eszközökkel
  • egyéni/csoportos alkalmak fejlesztési terv alapján
  • pszichológiai foglalkozások
  • szülői konzultáció

 

 

A Tatai Telephely által ellátott intézmények:

 

Apró Csodák Töki Református Óvoda

Bánhidai Szent Erzsébet Óvoda

Biai Gáspár Református Általános Iskola és Szőlőszem Óvoda

Biai Református Általános Iskola

Dadi Nefelejcs Óvoda és Mini Bölcsőde

Dadi Református Egyházközség Általános Művelődési Központja

Édenkert Pápai Református Óvoda

Életfácska Református Óvoda

Gárdonyi Óvoda Zichyújfalui Napraforgó Tagóvoda

Gyurátz Ferenc Pápai Evangélikus Általános Iskola és Óvoda

Hajnalcsillag Tatai Református Óvoda

Hang-Szín-Tér Művészeti Iskola

Juniorka Alapítványi Óvoda

Launai Miklós Református Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Művészeti Szakgimnázium

Lórántffy Református Óvoda és Bölcsőde

Magvető Református Óvoda

Mandulaág Református óvoda

Mészöly Gedeon Református Általános Iskola, Fügefa Óvoda és Mini Bölcsőde

Móri Ábrahám János Református Óvoda és Mini Bölcsőde

Olajfa Református Óvoda

Pusztavámi Német Nemzetiségi Általános Iskola

Pusztavámi Szivárvány Óvoda-Mini Bölcsőde

Szent Margit Gimnázium és Általános Iskola

Színes Iskola – Személyközpontú Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium

Talentum Református Általános Iskola

Tálentum Református Óvoda-Bölcsőde

Tatai Kertvárosi Óvoda

Tatai Kertvárosi Óvoda Fürdő Utcai Néphagyományőrző Tagintézménye

Tatai Református Gimnázium

Zichyújfalui Református Általános Iskola

Tatai Geszti Óvoda

Tatai Geszti Óvoda Agostyáni Tagintézménye

Pápai Református Gimnázium

Tatabányai Óvárosi Bölcsőde

 

 

Szakszolgálatunkban 53 pedagógus és 2 titkár látja el a feladatokat 5 vármegye 17 településén.

Tatai telephely elérhetőség

2890 Tata, Agostyáni utca 1-3, 
Telefon: +36-30-574-8552
Email: tata@refegymi.hu

Munkatársak

dalmadi jánosné

tagintézmény igazgató

+36-30-574-8552
dalmadi.janosne@refegymi.hu

Metka Éva

Tagintézmény igazgató-helyettes

+36-30-574-8552
metka.eva@refegymi.hu

Ács Adél

gyógypedagógus

Bácskai Györgyi

gyógytestnevelő, fejlesztő pedagógus

Bagyinszki Ádám

gyógytestnevelő, testnevelő tanár

Bakos Adrienn

pszichológus

Bartáné Vörös Szilvia

gyógypedagógus, logopédus

Bekéné Kéri Judit

logopédus

Benke Magdolna

logopédus

Burián Katalin

Gyógypedagógus, Logopédia Szakos Tanár

Czuczor Krisztina

gyógytestnevelő

dr. Makra Anita

logopédus

Fózer-Selmeci Barbara

Pszichológus

Gábor Ágnes

szociálpedagógus

Hatalyák-ENGL Csilla

logopédus

Hegyi Kinga

gyógytestnevelő

Hullám Laura

logopédus

Hegyiné Vajnai Tímea

gyógypedagógus, logopédus

Illés Miklósné

logopédus

Imre Dániel

gyógytestnevelő

Ispány Mónika Emília

logopédus

Juhász Adrienn

gyógypedagógus

Juhász Petra

Gyógypedagógus

Kardos Noémi

gyógypedagógus

Kolonics Józsefné

gyógypedagógus

Kürti Renáta

pszichológus

László Szilvia

gyógypedagógus

Mesterné Jankó Natália

gyógypedagógus

Molnár Éva

Molnár Éva

Mucsi Ágota

gyógypedagógus

Nagy Szandra

gyógypedagógus

Németh Béla Péterné

gyógypedagógus

Ottó Nóra

pszichológus

Pats Péterné

fejlesztőpedagógus

Papné Kara Renáta

gyógytestnevelő

Pest-Pusztai Anita

pszichológus

Pék Viktória

konduktor

Péli Kati

gyógypedagógus

Pohobics Ágnes Petra

gyógypedagógus, logopédus

Pula Tamásné

gyógypedagógus

Szabó Annamária

gyógypedagógus

Szabó Krisztián Bence

gyógytestnevelő

Szabó Terézia

logopédus

Százados Zsuzsanna

logopédus

Szedresi Károly

gyógypedagógus

Szőke Eszter

gyógytestnevelő

Tóthné Horváth Rita Gyöngyi

tehetségkoordinátor

Tukacs Noémi

logopédus

Varga Marietta

logopédus

Vécseiné Baranyai Magdolna

gyógypedagógus

Vörös-Bognár Zsuzsanna

gyógypedagógus, szomatopedagógus

Zsolnai-Bakcsy Eszter

logopédus

Elérhetőség

2890 Tata, Agostyáni utca 7
Telefon: +36-30-163-7354
Email: tata@refegymi.hu

Munkatársak

dalmadi jánosné

tagintézmény igazgató

+36-30-163-7354
dalmadi.janosne@refegymi.hu

Metka Éva

Tagintézmény igazgatóhelyettes

+36-30-163-7354
metka.eva@refegymi.hu

Tamtom Katalin

óvodai titkár

+36-30-163-7354

Aros Boglárka

gyógypedagógus

Gusztafik Ildikó

gyógypedagógus

hajagos-tóth Adrienn

gyógypedagógiai asszisztens

Hullám Laura

hittan oktató

Huszárné Lovász Mária Magdolna

gyógypedagógus

Huszárné Lovász Mária Magdolna

gyógypedagógus

Kéringerné Tolonics Viktória

dajka

Laskai-Juhász Tünde

óvodapedagógus

Márkus Erzsébet

dajka

Megyeri Teréz

gyógypedagógiai asszisztens

Nagy Szandra

gyógypedagógus

Orsó Erika

gyógypedagógus

Pálmay Bernadeta

gyógypedagógus

Prelozsnik Erzsébet

gyógypedagógus

Szabó Terézia

gyógypedagógus

Véghné Samai Anita

dajka

Hírek

Kirándulás az arborétumba

Óvodásainkkal izgalmas kiránduláson vettünk részt az Agostyáni Arborétumban, ahol egyigazán szép napot tölthettünk a természetben.A...

Tovább »
Information_1

Kedves látogató!

A járványügyi helyzet miatt, intézményeinkben ismételten életbelépett a járványügyi eljárásrend. Kérem, hogy tagintézményeinkben/telephelyeinken érdeklődjön a helyileg alkalmazott eljárásról.

Tisztelettel,
Bori Judit igazgató