Tatai tagintézmény

Tagintézményünk bemutatása

A Tatai Tagintézmény és a Tatai Telephely 2024 szeptemberétől kezdte meg tevékenységét Tatán.

Tagintézményünkben továbbra is a Gyógypedagógiai Óvoda és a Korai Fejlesztés feladatait látjuk el.

3 gyógypedagógiai óvodai csoportunkban a beszédben, kommunikációban akadályozott SNI (beszédfogyatékos, hallássérült, autizmus spektrum – vagy pszichés fejlődési zavarral küzdő) gyermekek nevelését, iskolára való felkészítését biztosítjuk a Szakértői Bizottságok javaslatai alapján.

Az óvodai alapprogram által meghatározott foglalkozások mellett, a gyermekek számára előírt fejlesztési területeken biztosítjuk egyéni vagy 2-3 fős kiscsoportban a habilitációs, rehabilitációs órákat. 

Három óvodai csoportunk van, a Hatpettyes Katica a Csiga-Biga és a Süni csoport. Két csoportban csak autista gyermeket látunk el, összesen 11 főt.

Mindhárom csoport vezetője gyógypedagógus, munkájukat gyógypedagógiai asszisztens és egy-egy dajka segíti. A pedagógiai habilitációs, rehabilitációs fejlesztéseket sérülés specifikus végzettségű gyógypedagógus kollégák látják el.

A szakszolgálati tevékenységek közül a korai fejlesztés feladatát látjuk el, a Szakértői Bizottságok javaslatai alapján. Lehetőségünk van a „bejárós”, és a bölcsődében levő korai fejlesztést igénylő gyermekek gondozására.

Tagintézményünkben 12 fő pedagógus/gyógypedagógus, 1 fő gyógypedagógiai asszisztens, 3 fő dajka és 1 fő titkár látja el a gyermekek nevelését/oktatását.

 

Tatai Telephely

A szakszolgálati feladatokat és az utazó gyógypedagógiai szolgáltatást a Tatai Tagintézményhez tartozó Tatai Telephely biztosítja azoknak az intézményeknek, amelyek tőlünk kérik azokat az ellátásokat, amit nyújtani tudunk.

Ellátjuk a Szakértői Bizottságok által megvizsgált és diagnosztizált BTMN-es és SNI-s tanulók fejlesztését és habilitációs – rehabilitációs foglalkoztatásait.

Év elején szűréseket végzünk, melyek eredményei és a szülők igényei alapján prevenciós fejlesztéseket kezdünk, a mozgás és az iskolai készségek (emlékezet, figyelem, írás, mozgás stb.) területén.

Év közben szülői kérésre egyéni vizsgálatot végzünk, és ez alapján kezdjük meg a gyermekek/tanulók prevenciós fejlesztését, szükség esetén javaslatot teszünk az illetékes járási Szakértői Bizottságnál történő további vizsgálatra. Figyelemmel kísérjük a szakértői vélemények érvényességét, jelezzük az esedékes felülvizsgálat idejét, véleményünkkel segítjük a Szakértői Bizottságok munkáját a gyermekek/tanulók pontosabb diagnózisának megállapításában.

Különböző csoportos foglalkozásokat kínálunk partner intézményeink tanulói számára (tanulásmódszertan, problémamegoldó gondolkodást fejlesztő játékos foglalkozások stb.). Igény szerint tanácsadással segítjük az intézményekben dolgozó pedagógusok munkáját és igyekszünk a szülők kérdéseire is válaszokat adni.

Logopédiai ellátás                                                                                                            
A logopédiai ellátás célja és feladata a beszédhibák és/vagy nyelvi zavarok megelőzése, illetve korrekciója. Feladatunk a nyelvi zavarok nyomán fellépett másodlagos elváltozások javítása, cél az ép beszéd- és nyelvi struktúra létrehozása. A logopédiai ellátás feladata a hangképzés, a beszéd, a beszélt és írott nyelvi képesség fejlődési és szerzett zavaraihoz, továbbá a specifikus tanulási zavarokhoz (diszlexia, diszortográfia, diszgráfia, diszkalkulia) kapcsolódó prevenciós, állapotmegismerési és terápiás tevékenység. Munkánk a hatályos törvényi háttérhez, a szakszolgálati protokollhoz és a helyi sajátosságokhoz igazodik. 

 

A törvény által előírt kötelező logopédiai szűrést a harmadik és az ötödik életévüket betöltött gyermekek esetében végezzük. A 3 év alatti, illetve   az első osztályos, vagy annál idősebb gyerekek esetében a logopédiai szűrés és vizsgálat szülői kérés alapján történik.

A kliensek megfelelő beszédállapotának eléréséhez elengedhetetlen az intézményben dolgozók közti team munka, valamint a szülőkkel való szoros partneri együttműködés. A terápiás munkát helyben, a gyerekek saját intézményében végezzük.

Gyógytestnevelés
A gyógytestnevelés célcsoportja köznevelésben-oktatásban részt vevő azon óvodás és iskolás gyermekek köre, akiknél az iskolaorvosi vagy szakorvosi szűrővizsgálat alapján a II. kategóriás testnevelési besorolása indokolja.   A testnevelési besorolás fokozatát (I., II.a, II.b, III.) az iskolaorvos határozza meg, valamint azok a gyermekek/tanulók, akik átmenetileg, egészségi állapotuk miatt ideiglenesen felmentettek, de a gyógytestnevelés órán való részvételük nem kontraindikált. Az óvodai gyógytestnevelés ellátást szakorvosi javaslat alapján lehet megszervezni, mely vizsgálatot a szülő kérheti gyermekorvoson keresztül a megfelelő szakrendelés igénybevételével. Az óvoda felkérésre elvégezheti a védőnő, mely szűrést a gyermekorvos hagyja jóvá.

A gyógytestnevelés célja: a mozgásszervi deformitásokkal és belgyógyászati panaszokkal küszködő, a testi képességekben visszamaradó, azaz a gyógytestnevelésre utalt tanulók panaszainak csökkentése illetve megszüntetése a testnevelés eszközeivel.

Csoportos fejlesztések
A Református EGYMI több területen szolgáltat csoportos fejlesztő foglalkozásokat:

  • mozgásfejlesztés (szenzomotoros tréning)
  • tanulásmódszertan
  • szociális kompetenciák fejlesztése
  • problémamegoldó gondolkodás fejlesztés
  • játékra nevelés
  • komplex anyanyelvi fejlesztés logopédiai eszközökkel

 

A mozgásfejlesztést a testnevelés eszközeivel és más speciális eszközrendszerrel végezzük, melyek hatékonyan segítik az idegrendszer „behuzalozását” és ezáltal a gyermekek felzárkóztatását vagy tehetségük kibontakoztatását. Minden esetben feltérképezzük a fejleszteni kívánt gyerekek, tanulók aktuális állapotát majd hozzákezdünk a fejlesztőmunkához.

A tanulásmódszertani órák célja, olyan tanulási technikák megismertetése, kialakítása, melyek segítséget nyújtanak a tanulónak és biztosabb alapot adnak tanulmányaik sikeresebb teljesítéséhez. Az itt szerzett ismeretek segítséget nyújthatnak a diákok tanuláshoz való viszonyának megváltozásához és hatékonyabbá válásához. Ezen felül olyan képességek, részképességek, attitűdök fejlesztéséhez is teret biztosít, mint a figyelem, emlékezet, gondolkodás, beszéd és olvasás, valamint az itt tanultak segítik az önismereti és kooperációs munkát, ami elengedhetetlen a sikeres és örömteli tanuláshoz.

Óvoda-Iskola átmenet
Az iskola elkezdéséhez a gyermekeknek szüksége van bizonyos készségek és képességek meglétére. Néhány terület, amelynek megfelelő fejlettsége nagyon fontos ahhoz, hogy a kisgyermek az iskolában kudarcok nélkül boldoguljon:

  • nagymozgások összerendezettsége
  • finommozgások fejlettsége
  • testséma
  • szem-kéz koordináció
  • térérzékelés
  • alak-háttér megkülönböztetés
  • figyelem
  • emlékezet
  • általános tájékozottság
  • kommunikációs képességek
  • verbális kifejezőkészség
  • kognitív képességek

Az óvodában és az iskola első osztályában prevenciós szűréseket végezünk a tanulási és beilleszkedési nehézségek megelőzésére, a tanuláshoz szükséges készségek, képességek fejlettségi szintjének meghatározására. Amennyiben a vizsgálat eredménye indokolttá teszi, lehetőség van az esetleges elmaradások fejlesztésére. Ezek a foglalkozások többnyire játékos formában valósulnak meg.

Pszichológiai ellátás 

  • a Szakértői Bizottságok által megvizsgált és diagnosztizált BTMN-es és SNI-s tanulók fejlesztése és habilitációs-rehabilitációs foglalkozások tartása
  • egyéni vizsgálatok, állapotmegismerés diagnosztikai eszközökkel
  • egyéni/csoportos alkalmak fejlesztési terv alapján
  • pszichológiai foglalkozások
  • szülői konzultáció

 

 

A Tatai Telephely által ellátott intézmények:

 

Apró Csodák Töki Református Óvoda

Bánhidai Szent Erzsébet Óvoda

Biai Gáspár Református Általános Iskola és Szőlőszem Óvoda

Biai Református Általános Iskola

Dadi Nefelejcs Óvoda és Mini Bölcsőde

Dadi Református Egyházközség Általános Művelődési Központja

Édenkert Pápai Református Óvoda

Életfácska Református Óvoda

Gárdonyi Óvoda Zichyújfalui Napraforgó Tagóvoda

Gyurátz Ferenc Pápai Evangélikus Általános Iskola és Óvoda

Hajnalcsillag Tatai Református Óvoda

Hang-Szín-Tér Művészeti Iskola

Juniorka Alapítványi Óvoda

Launai Miklós Református Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Művészeti Szakgimnázium

Lórántffy Református Óvoda és Bölcsőde

Magvető Református Óvoda

Mandulaág Református óvoda

Mészöly Gedeon Református Általános Iskola, Fügefa Óvoda és Mini Bölcsőde

Móri Ábrahám János Református Óvoda és Mini Bölcsőde

Olajfa Református Óvoda

Pusztavámi Német Nemzetiségi Általános Iskola

Pusztavámi Szivárvány Óvoda-Mini Bölcsőde

Szent Margit Gimnázium és Általános Iskola

Színes Iskola – Személyközpontú Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium

Talentum Református Általános Iskola

Tálentum Református Óvoda-Bölcsőde

Tatai Kertvárosi Óvoda

Tatai Kertvárosi Óvoda Fürdő Utcai Néphagyományőrző Tagintézménye

Tatai Református Gimnázium

Zichyújfalui Református Általános Iskola

Tatai Geszti Óvoda

Tatai Geszti Óvoda Agostyáni Tagintézménye

Pápai Református Gimnázium

Tatabányai Óvárosi Bölcsőde

 

 

Szakszolgálatunkban 53 pedagógus és 2 titkár látja el a feladatokat 5 vármegye 17 településén.

Toggle Content

Tatai telephely elérhetőség

2890 Tata, Agostyáni utca 1-3, 
Telefon: +36-30-574-8552
Email: tata@refegymi.hu

Munkatársak

dalmadi jánosné

dalmadi jánosné

tagintézmény igazgató

+36-70-316-0280
dalmadi.janosne@refegymi.hu

Metka Éva

Metka Éva

Tagintézmény igazgató-helyettes

metka.eva@refegymi.hu

Bácskai Györgyi

Bácskai Györgyi

testnevelő és gyógytestnevelő tanár, fejlesztő pedagógus

Bagyinszki Ádám

Bagyinszki Ádám

Testnevelés szakos tanár

Bagyinszkiné Bizánc Andrea

Bagyinszkiné Bizánc Andrea

Testnevelő és gyógytestnevelő tanár, gyógypedagógus, látássérültek pedagógiája szakos tanár

Bartáné Vörös Szilvia

Bartáné Vörös Szilvia

Gyógypedagógus, pszichopedagógia szakos tanár

Bekéné Kéri Judit

Bekéné Kéri Judit

Gyógypedagógus, logopédia szakos tanár

Benke Magdolna

Benke Magdolna

Oligorfrénpedagógia szakos gyógypedagógiai tanár; gyógypedagógus, logopédia szakos tanár

Borsodi-Kovács Kamilla

Borsodi-Kovács Kamilla

gyógypedagógus, logopédia szakirány

Burián Katalin

Burián Katalin

Gyógypedagógus, Logopédia Szakos Tanár

Daubrava Judit

Daubrava Judit

Pszichológus

dr. Makra Anita

dr. Makra Anita

Gyógypedagógus, logopédus

Fózer-Selmeci Barbara

Fózer-Selmeci Barbara

Pszichológus

Gábor Ágnes

Gábor Ágnes

szociálpedagógus

Hegyi Kinga

Hegyi Kinga

Gyógytestnevelő Tanár

Hullám Laura

Hullám Laura

Gyógypedagógus, logopédus

Ispány Mónika Emília

Ispány Mónika Emília

Gyógypedagógus, logopédus

Juhász Adrienn

Juhász Adrienn

gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak szakirány

Juhász Petra

Juhász Petra

Gyógypedagógus

Kolonics Józsefné

Kolonics Józsefné

oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár

Kürti Renáta

Kürti Renáta

szakpszichológus

László Szilvia

László Szilvia

Óvodapedagógus, mozgásfejlesztés

Manetas Eszter

Manetas Eszter

gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak szakirány

Molnár Éva

Molnár Éva

logopédia szakos gyógypedagógiai tanár, pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár

Molnár Kinga

Molnár Kinga

Gyógypedagógus

Mucsi Ágota

Mucsi Ágota

gyógypedagógus, látássérültek pedagógiája szakirány

Németh Béla Péterné

Németh Béla Péterné

Pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár, óvodapedagógus

Papné Kara Renáta

Papné Kara Renáta

Általános iskolai tanító, óvodapedagógus és tanító gyógytestnevelés szakon

Pohobics Ágnes Petra

Pohobics Ágnes Petra

gyógypedagógus, logopédia szakirány

Pula Tamásné

Pula Tamásné

Gyógypedagógus, pszichopedagógia szakos tanár

Serif-Szalai Flóra

Serif-Szalai Flóra

gyógypedagógus, logopédus

Szabó Annamária

Szabó Annamária

gyógypedagógus

Szabó Krisztián Bence

Szabó Krisztián Bence

Köziskolai testnevelő

Százados Zsuzsanna

Százados Zsuzsanna

gyógypedagógus, logopédia szakos tanár, oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógus

Szedresi Károly

Szedresi Károly

látássérültek pedagógiája szakon gyógypedagógiai tanár, értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógiai tanár

Tóth Andrea

Tóth Andrea

konduktor, gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár

Vajer Eszter

Vajer Eszter

logopédia szakos gyógypedagógiai tanár, logopédia szakos gyógypedagógiai terapeuta

Varga Lászlóné

Varga Lászlóné

gyógytestnevelő tanár

Vörös-Bognár Zsuzsanna

Vörös-Bognár Zsuzsanna

gyógypedagógus, szomatopedagógus

Hírek

Information_1

Kedves látogató!

A járványügyi helyzet miatt, intézményeinkben ismételten életbelépett a járványügyi eljárásrend. Kérem, hogy tagintézményeinkben/telephelyeinken érdeklődjön a helyileg alkalmazott eljárásról.

Tisztelettel,
Bori Judit igazgató