Tatai tagintézmény
Tagintézményünk bemutatása
A Tatai Tagintézmény és a Tatai Telephely 2024 szeptemberétől kezdte meg tevékenységét Tatán.
Tagintézményünkben továbbra is a Gyógypedagógiai Óvoda és a Korai Fejlesztés feladatait látjuk el.
3 gyógypedagógiai óvodai csoportunkban a beszédben, kommunikációban akadályozott SNI (beszédfogyatékos, hallássérült, autizmus spektrum – vagy pszichés fejlődési zavarral küzdő) gyermekek nevelését, iskolára való felkészítését biztosítjuk a Szakértői Bizottságok javaslatai alapján.
Az óvodai alapprogram által meghatározott foglalkozások mellett, a gyermekek számára előírt fejlesztési területeken biztosítjuk egyéni vagy 2-3 fős kiscsoportban a habilitációs, rehabilitációs órákat.
Három óvodai csoportunk van, a Hatpettyes Katica a Csiga-Biga és a Süni csoport. Két csoportban csak autista gyermeket látunk el, összesen 11 főt.
Mindhárom csoport vezetője gyógypedagógus, munkájukat gyógypedagógiai asszisztens és egy-egy dajka segíti. A pedagógiai habilitációs, rehabilitációs fejlesztéseket sérülés specifikus végzettségű gyógypedagógus kollégák látják el.
A szakszolgálati tevékenységek közül a korai fejlesztés feladatát látjuk el, a Szakértői Bizottságok javaslatai alapján. Lehetőségünk van a „bejárós”, és a bölcsődében levő korai fejlesztést igénylő gyermekek gondozására.
Tagintézményünkben 12 fő pedagógus/gyógypedagógus, 1 fő gyógypedagógiai asszisztens, 3 fő dajka és 1 fő titkár látja el a gyermekek nevelését/oktatását.
Tatai Telephely
A szakszolgálati feladatokat és az utazó gyógypedagógiai szolgáltatást a Tatai Tagintézményhez tartozó Tatai Telephely biztosítja azoknak az intézményeknek, amelyek tőlünk kérik azokat az ellátásokat, amit nyújtani tudunk.
Ellátjuk a Szakértői Bizottságok által megvizsgált és diagnosztizált BTMN-es és SNI-s tanulók fejlesztését és habilitációs – rehabilitációs foglalkoztatásait.
Év elején szűréseket végzünk, melyek eredményei és a szülők igényei alapján prevenciós fejlesztéseket kezdünk, a mozgás és az iskolai készségek (emlékezet, figyelem, írás, mozgás stb.) területén.
Év közben szülői kérésre egyéni vizsgálatot végzünk, és ez alapján kezdjük meg a gyermekek/tanulók prevenciós fejlesztését, szükség esetén javaslatot teszünk az illetékes járási Szakértői Bizottságnál történő további vizsgálatra. Figyelemmel kísérjük a szakértői vélemények érvényességét, jelezzük az esedékes felülvizsgálat idejét, véleményünkkel segítjük a Szakértői Bizottságok munkáját a gyermekek/tanulók pontosabb diagnózisának megállapításában.
Különböző csoportos foglalkozásokat kínálunk partner intézményeink tanulói számára (tanulásmódszertan, problémamegoldó gondolkodást fejlesztő játékos foglalkozások stb.). Igény szerint tanácsadással segítjük az intézményekben dolgozó pedagógusok munkáját és igyekszünk a szülők kérdéseire is válaszokat adni.
Logopédiai ellátás
A logopédiai ellátás célja és feladata a beszédhibák és/vagy nyelvi zavarok megelőzése, illetve korrekciója. Feladatunk a nyelvi zavarok nyomán fellépett másodlagos elváltozások javítása, cél az ép beszéd- és nyelvi struktúra létrehozása. A logopédiai ellátás feladata a hangképzés, a beszéd, a beszélt és írott nyelvi képesség fejlődési és szerzett zavaraihoz, továbbá a specifikus tanulási zavarokhoz (diszlexia, diszortográfia, diszgráfia, diszkalkulia) kapcsolódó prevenciós, állapotmegismerési és terápiás tevékenység. Munkánk a hatályos törvényi háttérhez, a szakszolgálati protokollhoz és a helyi sajátosságokhoz igazodik.
A törvény által előírt kötelező logopédiai szűrést a harmadik és az ötödik életévüket betöltött gyermekek esetében végezzük. A 3 év alatti, illetve az első osztályos, vagy annál idősebb gyerekek esetében a logopédiai szűrés és vizsgálat szülői kérés alapján történik.
A kliensek megfelelő beszédállapotának eléréséhez elengedhetetlen az intézményben dolgozók közti team munka, valamint a szülőkkel való szoros partneri együttműködés. A terápiás munkát helyben, a gyerekek saját intézményében végezzük.
Gyógytestnevelés
A gyógytestnevelés célcsoportja köznevelésben-oktatásban részt vevő azon óvodás és iskolás gyermekek köre, akiknél az iskolaorvosi vagy szakorvosi szűrővizsgálat alapján a II. kategóriás testnevelési besorolása indokolja. A testnevelési besorolás fokozatát (I., II.a, II.b, III.) az iskolaorvos határozza meg, valamint azok a gyermekek/tanulók, akik átmenetileg, egészségi állapotuk miatt ideiglenesen felmentettek, de a gyógytestnevelés órán való részvételük nem kontraindikált. Az óvodai gyógytestnevelés ellátást szakorvosi javaslat alapján lehet megszervezni, mely vizsgálatot a szülő kérheti gyermekorvoson keresztül a megfelelő szakrendelés igénybevételével. Az óvoda felkérésre elvégezheti a védőnő, mely szűrést a gyermekorvos hagyja jóvá.
A gyógytestnevelés célja: a mozgásszervi deformitásokkal és belgyógyászati panaszokkal küszködő, a testi képességekben visszamaradó, azaz a gyógytestnevelésre utalt tanulók panaszainak csökkentése illetve megszüntetése a testnevelés eszközeivel.
Csoportos fejlesztések
A Református EGYMI több területen szolgáltat csoportos fejlesztő foglalkozásokat:
- mozgásfejlesztés (szenzomotoros tréning)
- tanulásmódszertan
- szociális kompetenciák fejlesztése
- problémamegoldó gondolkodás fejlesztés
- játékra nevelés
- komplex anyanyelvi fejlesztés logopédiai eszközökkel
A mozgásfejlesztést a testnevelés eszközeivel és más speciális eszközrendszerrel végezzük, melyek hatékonyan segítik az idegrendszer „behuzalozását” és ezáltal a gyermekek felzárkóztatását vagy tehetségük kibontakoztatását. Minden esetben feltérképezzük a fejleszteni kívánt gyerekek, tanulók aktuális állapotát majd hozzákezdünk a fejlesztőmunkához.
A tanulásmódszertani órák célja, olyan tanulási technikák megismertetése, kialakítása, melyek segítséget nyújtanak a tanulónak és biztosabb alapot adnak tanulmányaik sikeresebb teljesítéséhez. Az itt szerzett ismeretek segítséget nyújthatnak a diákok tanuláshoz való viszonyának megváltozásához és hatékonyabbá válásához. Ezen felül olyan képességek, részképességek, attitűdök fejlesztéséhez is teret biztosít, mint a figyelem, emlékezet, gondolkodás, beszéd és olvasás, valamint az itt tanultak segítik az önismereti és kooperációs munkát, ami elengedhetetlen a sikeres és örömteli tanuláshoz.
Óvoda-Iskola átmenet
Az iskola elkezdéséhez a gyermekeknek szüksége van bizonyos készségek és képességek meglétére. Néhány terület, amelynek megfelelő fejlettsége nagyon fontos ahhoz, hogy a kisgyermek az iskolában kudarcok nélkül boldoguljon:
- nagymozgások összerendezettsége
- finommozgások fejlettsége
- testséma
- szem-kéz koordináció
- térérzékelés
- alak-háttér megkülönböztetés
- figyelem
- emlékezet
- általános tájékozottság
- kommunikációs képességek
- verbális kifejezőkészség
- kognitív képességek
Az óvodában és az iskola első osztályában prevenciós szűréseket végezünk a tanulási és beilleszkedési nehézségek megelőzésére, a tanuláshoz szükséges készségek, képességek fejlettségi szintjének meghatározására. Amennyiben a vizsgálat eredménye indokolttá teszi, lehetőség van az esetleges elmaradások fejlesztésére. Ezek a foglalkozások többnyire játékos formában valósulnak meg.
Pszichológiai ellátás
- a Szakértői Bizottságok által megvizsgált és diagnosztizált BTMN-es és SNI-s tanulók fejlesztése és habilitációs-rehabilitációs foglalkozások tartása
- egyéni vizsgálatok, állapotmegismerés diagnosztikai eszközökkel
- egyéni/csoportos alkalmak fejlesztési terv alapján
- pszichológiai foglalkozások
- szülői konzultáció
A Tatai Telephely által ellátott intézmények:
Apró Csodák Töki Református Óvoda
Bánhidai Szent Erzsébet Óvoda
Biai Gáspár Református Általános Iskola és Szőlőszem Óvoda
Biai Református Általános Iskola
Dadi Nefelejcs Óvoda és Mini Bölcsőde
Dadi Református Egyházközség Általános Művelődési Központja
Édenkert Pápai Református Óvoda
Életfácska Református Óvoda
Gárdonyi Óvoda Zichyújfalui Napraforgó Tagóvoda
Gyurátz Ferenc Pápai Evangélikus Általános Iskola és Óvoda
Hajnalcsillag Tatai Református Óvoda
Hang-Szín-Tér Művészeti Iskola
Juniorka Alapítványi Óvoda
Launai Miklós Református Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola és Művészeti Szakgimnázium
Lórántffy Református Óvoda és Bölcsőde
Magvető Református Óvoda
Mandulaág Református óvoda
Mészöly Gedeon Református Általános Iskola, Fügefa Óvoda és Mini Bölcsőde
Móri Ábrahám János Református Óvoda és Mini Bölcsőde
Olajfa Református Óvoda
Pusztavámi Német Nemzetiségi Általános Iskola
Pusztavámi Szivárvány Óvoda-Mini Bölcsőde
Szent Margit Gimnázium és Általános Iskola
Színes Iskola – Személyközpontú Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium
Talentum Református Általános Iskola
Tálentum Református Óvoda-Bölcsőde
Tatai Kertvárosi Óvoda
Tatai Kertvárosi Óvoda Fürdő Utcai Néphagyományőrző Tagintézménye
Tatai Református Gimnázium
Zichyújfalui Református Általános Iskola
Tatai Geszti Óvoda
Tatai Geszti Óvoda Agostyáni Tagintézménye
Pápai Református Gimnázium
Tatabányai Óvárosi Bölcsőde
Szakszolgálatunkban 53 pedagógus és 2 titkár látja el a feladatokat 5 vármegye 17 településén.
Aros Boglárka
gyógypedagógus
Galambos Adrienn
dajka
Hajagos-Tóth Adrienn
gyógypedagógiai asszisztens
Hullám Laura
óvodapedagógus
Huszárné Lovász Mária Magdolna
gyógypedagógus
Kunerth Hajnalka
Óvodapedagógus
Laskai-Juhász Tünde
gyógypedagógus
Matolcsi Lili
adminisztrátor
Márkus Erzsébet
dajka
Megyeri Terézia
gyógypedagógiai asszisztens
Nagyné Hegedüs Szandra
gyógypedagógus
Nagy Vivien Éva
Dajka
Orsó Erika
gyógypedagógus
Pálmay Bernadett
gyógypedagógus
Prelozsnik Erzsébet
gyógypedagógus
Szabó Terézia
gyógypedagógus, logopédus
Tatai telephely elérhetőség
2890 Tata, Agostyáni utca 1-3,
Telefon: +36-30-574-8552
Email: tata@refegymi.hu
Munkatársak
Metka Éva
Tagintézmény igazgató-helyettes
metka.eva@refegymi.hu
Bácskai Györgyi
testnevelő és gyógytestnevelő tanár, fejlesztő pedagógus
Bagyinszki Ádám
Testnevelés szakos tanár
Bagyinszkiné Bizánc Andrea
Testnevelő és gyógytestnevelő tanár, gyógypedagógus, látássérültek pedagógiája szakos tanár
Bartáné Vörös Szilvia
Gyógypedagógus, pszichopedagógia szakos tanár
Bekéné Kéri Judit
Gyógypedagógus, logopédia szakos tanár
Benke Magdolna
Oligorfrénpedagógia szakos gyógypedagógiai tanár; gyógypedagógus, logopédia szakos tanár
Borsodi-Kovács Kamilla
gyógypedagógus, logopédia szakirány
Burián Katalin
Gyógypedagógus, Logopédia Szakos Tanár
Daubrava Judit
Pszichológus
dr. Makra Anita
Gyógypedagógus, logopédus
Fózer-Selmeci Barbara
Pszichológus
Gábor Ágnes
szociálpedagógus
Hegyi Kinga
Gyógytestnevelő Tanár
Hullám Laura
Gyógypedagógus, logopédus
Ispány Mónika Emília
Gyógypedagógus, logopédus
Juhász Adrienn
gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak szakirány
Juhász Petra
Gyógypedagógus
Kolonics Józsefné
oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
Kürti Renáta
szakpszichológus
László Szilvia
Óvodapedagógus, mozgásfejlesztés
Manetas Eszter
gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak szakirány
Molnár Éva
logopédia szakos gyógypedagógiai tanár, pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár
Molnár Kinga
Gyógypedagógus
Mucsi Ágota
gyógypedagógus, látássérültek pedagógiája szakirány
Németh Béla Péterné
Pszichopedagógia szakos gyógypedagógiai tanár, óvodapedagógus
Papné Kara Renáta
Általános iskolai tanító, óvodapedagógus és tanító gyógytestnevelés szakon
Pohobics Ágnes Petra
gyógypedagógus, logopédia szakirány
Pula Tamásné
Gyógypedagógus, pszichopedagógia szakos tanár
Serif-Szalai Flóra
gyógypedagógus, logopédus
Szabó Annamária
gyógypedagógus
Szabó Krisztián Bence
Köziskolai testnevelő
Százados Zsuzsanna
gyógypedagógus, logopédia szakos tanár, oligofrénpedagógia-pszichopedagógia szakos gyógypedagógus
Szedresi Károly
látássérültek pedagógiája szakon gyógypedagógiai tanár, értelmileg akadályozottak pedagógiája szakos gyógypedagógiai tanár
Tóth Andrea
konduktor, gyógypedagógus, tanulásban akadályozottak pedagógiája szakos tanár
Vajer Eszter
logopédia szakos gyógypedagógiai tanár, logopédia szakos gyógypedagógiai terapeuta
Varga Lászlóné
gyógytestnevelő tanár
Vörös-Bognár Zsuzsanna
gyógypedagógus, szomatopedagógus
Hírek
Vendégünk volt a Pókember
Az óvodai farsangon a jelmezes gyerekekhez beköszöntött a Pókember! Mindenki nagyon örült neki! A hajlékony...
Tovább »Egykerekű házi bajnokság
Szabályok Üldözéses gyorsasági verseny egy 6×3 méteres téglalap alakú pályán, ami 4 darab bójával van...
Tovább »Meglátogatott a Mikulás
Meglátogatott a Mikulás Ma az udvari játék végén váratlan vendég állt meg a kerítés...
Tovább »