NTP-SPEC-21-0094 „Tehetségtámogató program a Református EGYMI Értéktermő Tehetségközpontjában” című pályázatunk keretében a cikk címében feltüntetett kérdésre kerestük a választ, illetve lehetőséget adtunk több tehetséges diáknak, gyermeknek tehetsége kibontakoztatására, megmutatására. A pályázat rendkívül fontos eleme volt az is, hogy néhány diák a kommunikációs készségeit, képességeit támogató tevékenységekkel, feladatokkal találkozhasson. Jó volt megtapasztalni, milyen nyitottak a feladatokra és egymásra, hogy mennyire fontos ezen készségek, képességek megerősítése, a közösség építése.
A személyes és online találkozások során amellett, hogy a nyilvánosság előtt is bemutatkozhattak a gyermekek, érdekes volt látni és hallani, hogy a tehetséges egyén, a szülő, a pedagógus és nem utolsósorban az intézményvezető mit gondol napjainkban a tehetségről, vagyis: „Mit jelent ma tehetségesnek lenni?”
Összeségében elmondható, hogy a tehetségesek támogatása rendkívül fontos, mind anyagilag, mind erkölcsileg. Rendkívüli szerepe van a tehetség kibontakoztatásban a tehetséges gyermek kitartásának, a szülő támogató odaadásának, a pedagógus figyelmes és akaró tehetségkeresésének és az intézményvezető innovációjára, tehetségtámogató igényére. Természetesen az állami szféra támogatása elengedhetetlen a tehetségek kibontakoztatásának segítésében, így köszönet a Nemzeti Tehetségprogramnak és az Emberi Erőforrások Minisztériumának.