Intézményünkben kiemelten fontosnak tartjuk óvodásaink komplex fejlesztését. Valljuk, hogy felelősek vagyunk gyermekeink megfelelő testi és szellemi fejlődéséért is, ezért 2016. szeptembere óta a Református Egységes Gyógypedagógiai és Módszertani Intézménnyel közösen logopédiai ellátást, pszichológiai tanácsadást, gyógytornát, részképesség fejlesztést és mozgásfejlesztést biztosítunk, a gyermekek sokoldalú, harmonikus fejlesztése érdekében. Akkreditált Kiváló Tehetségpontként hat tehetségműhelyt működtetünk, együttműködve a Református Országos Értéktermő Tehetségközponttal, felismerve azt a tényt, hogy minden gyermek tehetséges valamiben, de ezt idejében észre kell vennünk és meg is kell erősítenünk. Tehetségműhelyeink: sport; vizuális; gyermektánc; ének-zene; természet, matematika. Sport Tehetségműhely: ezeken az alkalmakon különböző ügyességi játékokon keresztül fejlesztjük a gyermekek képességeit. Kiemelt figyelmet kap az alap- és erő állóképesség , a nagymozgás fejlettsége, a mozgás koordináltság, a reakció képesség, az egyensúly, illetve az irányított mozgások. A fejlesztő munka során nagy hangsúlyt helyezünk a sport személyiségformáló, általános kompetenciafejlesztő jellegére. A sport tehetségműhely alkalmas arra, hogy fejlessze a pszichológiai és szociális kompetenciákat, jótékony hatással van az érzelemszabályozásra, az önfegyelem, a belső kontroll kialakítására, a kudarccal és a sikerrel való megküzdésre, erősíti a stressz-tűrő képességet, sőt, fejleszti a kognitív funkciókat is.
Vizuális Tehetségműhely: tehetségműhelyünk munkájának célja, hogy elősegítse, és esélyt adjon a gyerekekben rejlő tehetség kibontakoztatására. A tevékenységekben az érdeklődés felkeltése, az új élmények biztosítása a legfontosabb. Ezáltal komplexen fejlesztjük a vizuális technikákon keresztül a kreativitásukat, személyiségüket. A munkaformák megteremtése során a gyerekek képessé válnak az együttműködésre, az összedolgozásra, így fejlődnek a szociális képességeik, társas kapcsolataik. Lehetőséget biztosítunk a műhelymunkák során a fantázia világ, szabad önkifejezés, kreativitás kibontakoztatására, ezáltal esztétikai érzékük fejlődik. Mindezeket figyelembe véve, örömmel tevékenykedjenek.
Gyermektánc tehetségműhely célja: a népi játékok – dalos játékok, táncos mozdulatok, egyszerű néptánc alaplépések megismertetése a gyermekekkel. Kiemelt feladat a zene és a tánc eszközeivel élményekben gazdag, komplex tevékenység megvalósítása, a magyar népi kultúra, a néphagyományok megismerése által. A foglalkozásokon játékos formában, komplex módon fejlődik a gyermekek mozgáskoordinációja, ütem, ritmusérzéke, zenei hallása, figyelme, memóriája, játékkészsége, mozgáskoordinációja, türelme, kitartása, hatással van a szociális készségekre is. Változatos megvalósítási formákkal, táncos pályákkal, gazdag dal- és népi játékanyag feldolgozással élményszerű, értéket közvetítő közös tevékenység megvalósítása.
Ének-zene Tehetségműhely: a gyakorlat azt mutatja, hogy a hagyományos ének-zenei tevékenység mellett hatékonyabb zenei érdeklődést, fejlesztést eredményez. Újszerű zenei készség- és képességfejlesztést tartalmaz, mely a gyakorlatban alkalmazva, a gyermekek egyéni fejlettség és készségszintjének figyelembevételével, megfelelő differenciált fejlesztésre ad módot és lehetőséget.
Cél és feladatrendszer: Éneklési kedv felkeltése, fenntartása.
Újszerű zenei élmények, játékok nyújtása.
Zene hallgatás élményenek, kultúrájának megismertetése és kialakítása. Játékos zenei előképzés, a későbbi hangszertanulás előkészítése.
Zenei anyanyelv, ritmus, dallam, mozgás megalapozása, fejlesztése.
Néphagyomány elemeinek megjelenítése az ünnepek során.
Zenei alkotókedv, kreativitás felébresztése, fejlesztése.
Érzelmi esztétikai kompetenciák: átélés, azonosulás, érzelmek, hangulatok, kifejezése, esztétikai élmény befogadása.
Vizuális-motoros-verbális emlékezet készségeinek és képességeinek mozdulatkövetés, körjátékok, zenei memória fejlesztése.
Természetismeret tehetségműhely célja, hogy a gyermekek figyelmét felhívjuk a természet értékeire, szépségeire, ezáltal pedig egy olyan műhelyfoglalkozást biztosítsunk, ami tág érdeklődési területüket kielégíti, illetve tovább bővíti.
Céljaink között kiemelten kap helyet a környezettudatos nevelés a fenntarthatóság jegyében. Felhívjuk a figyelmüket természeti értékeinkre, azok védelmére, igyekszünk fejleszteni és tudatosítani a környezettudatos magatartásukat.
Olyan ökológiai komplex szemléletmód megalapozására törekszünk, mely rávilágít arra, hogy a természetben mindenre szükség van. Kiemelt területe a szociális kompetencia fejlesztése, az önálló gondolkodás fejlesztése, a gyermekekben az egymás közötti kapcsolat erősítése, az együttérzés, a beleélő, beleérző képesség és az együttműködési képesség fokozása. Matematika tehetségműhelyben fontos célkitűzéseink a gyermekek képességeinek fejlesztése, gondozása, komplex személyiségfejlesztése matematikai tapasztalatokon keresztül. Az adottságaik jobban, teljesebben bontakozzanak ki, és képesek legyenek önálló logikus gondolkodásra. A műhelymunkák által, minél több tapasztalatszerzés biztosítása, kíváncsiságuk, tudásvágyuk kielégítése, élményekhez juttatás, újdonságok felfedezése, segíteni, ösztönözni a probléma megoldó gondolkodásukat, motiválni kretivitásukat, mindezeket játékos kereteken belül.
Tehetségműhelyeinket a gyermekek hatalmas örömmel várják hétről-hétre, rengeteg új ismerettel, képességgel gazdagodnak általuk.
Hálás szívvel köszönjük a Református EGYMI szakmai támogatását, a sikeres együttműködést.
Tóth Mónika óvodavezető